Przedszkole Gminne w Jaszkowej Dolnej

Tutaj powinien być opis

Plan działań na lata 2021- 2023 na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.

                                                             Plan  działania  na lata  2021 - 2023    na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

                                                               Przedszkola Gminnego w Jaszkowej Dolnej osobom ze szczególnymi potrzebami

Na podstawie art. 14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), zwanej dalej UzD ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

 

 

Lp.

Zakres działania

Realizujący zadania wynikające z art.

6 ustawy

Sposób realizacji

Termin realizacji

1

2

3

4

5

1.

Minimalne wymagania w zakresie dostępności:

-  Architektonicznej,

-  Cyfrowej,

-  informacyjno-komunikacyjnej.

Koordynator ds. dostępności

- sformułowanie zaleceń wynikających

z „Raportu z pełnego audytu dostępności”,

- opracowanie Planu działania oraz Raportu

o stanie zapewnienia dostępności,

- wyznaczenie zespołu ds. dostępności w przedszkolu.

I kw. 2021

2.

 

 

2.1

Audyt architektoniczny: analiza stanu przestrzeni fizycznej, bez barier architektonicznych.

 

-  zakaz ogólnodostępności przejazdu wokół budynku,

-  oznakowanie drogi p.poż dla służb pomocniczych:

straż pożarna, karetka pogotowia, policja.

 

 

 

Dyrektor przedszkola biuro BHP

 

 

- organizacja przestrzeni ewakuacyjnej oraz przestrzeni dla jednostek pomocniczych.

 

 

III kw. 2021

 

 

 

 

2.2

 

Bezpieczeństwo eksploatacji (uzupełnienie

w przestrzeni komunikacyjnej planów ewakuacji

oraz poprawa systemu ewakuacji)

 

 

-  ustalenie zakresu koniecznych prac,

-  aktualizacja „Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”,

-    szkolenie pracowników na temat dostępności.

 

 

IV kw. 2021

 

 

2.3

 

Analiza niezbędnych rozwiązań organizacyjnych

i ustalenia niezbędnych wymagań dla strefy buforowej (hol – strefa wejściowa: miejsce pierwszego kontaktu z Interesantem)

 

 

Dyrektor

 

-    zadaszenie nad wejściem głównym dla osób ze szczególnymi potrzebami,

-    instalacja videodomofonów przy wejściu na teren placówki (przy furtce ogrodzeniowej), umożliwiającego obsługę osób ze szczególnymi potrzebami,

-   wyposażenie holu placówki w tablicę z podstawowymi informacjami.

 

IV kw. 2023

 

 

 

IV kw. 2023

 

 

2.4

 

 

 

 

 

 

2.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na posadzce brak oznaczeń „pola uwagi” przed wejściem oraz przed schodami

 

 

 

 

 

Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń na każdym poziomie budynku, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy lub głosowy, zgodnie z art. 6 pkt 1 c UzD;

 

 

Dyrektor,

biuro BHP

 

 

 

 

 

Dyrektor, Urząd Gminy RGKiI, BIURO bhp

 

 

 

-  rekomendowane oznaczenia sygnalizujące sąsiedztwo początku i końca biegu schodów.

 

 

 

 

 

 informacje nt. rozkładu pomieszczeń

→wizualny np. w formie tablicy informacyjnej, strzałek kierunkowych.

 

 

 

III kw. 2022

 

 

 

 

 

II kw. 2023

 

 

3.

Audyt cyfrowy: infrastruktura informatyczna (strony internetowej i BIP powinny być zgodne ze standardem WCAG 2.1); organizacyjnej (uzupełnienie procedur dotyczących osób niepełnosprawnych oraz osób ze szczególnymi potrzebami).

Koordynator ds. dostępności + zespół roboczy ds. dostępności

-  dostosowanie strony internetowej i BIP do wymogów dostępności cyfrowej,

-  dostosowanie dokumentów elektronicznych do wymagań WCAG 2.1,

-  opracowanie procedur dotyczących osób niepełnosprawnych / ze szczególnymi potrzebami.

praca ciągła

 

 

 

III kw. 2021

4.

Audyt informacyjno-komunikacyjny: w łączności z cyfrową - dostępność materiałów promocyjnych i informacyjnych o usługach świadczonych przez przedszkole.

Koordynator ds. dostępności + zespół roboczy ds. dostępności

 

- udostępnienie w placówce dostępu do  aplikacji mobilnej obsługującej język migowy

II kw. 2022

do III kw. 2023

5.

Dostęp alternatywny - w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności, zgodnie z art. 6 UzD, który określa minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, zapewnienie osobom

ze szczególnymi potrzebami dostępu do przedszkola

i jego usług,

-zapewnienie komunikacji z przedszkolem w formie określonej we wniosku osoby ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator + pracownicy

-  wsparcie innej osoby np. poprzez obsługę w holu przedszkola odczytanie na głos osobie niewidomej lub słabowidzącej informacji z tablic informacyjnych, czy treści dokumentu,

-  wsparcie technologiczne np. poprzez

umożliwienie zdalnego (bez wizyty w

przedszkolu ) załatwienia sprawy, wykorzystując nowoczesne elektroniczne technologie.

praca ciągła

6.

Monitorowanie realizacji planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności Przedszkola Gminnego w Jaszkowej Dolnej

Koordynator i Zespół roboczy ds. dostępności

-  Konsultacje i spotkania robocze Zespołu ds. dostępności

na koniec każdego

IV kwartału 2021-2023

Jaszkowa Dolna , dnia 31 marca 2021r.                                                                                                                                                                                           Zatwierdzam:

Joanna Nowak - dyrektor przedszkola